Hei, vi erDuracell

we-are-duracell-logo-white

Duracell er verdens ledende produsent av høytytende alkaliske batterier, spesialitetceller og oppladbare batterier. Siden oppstarten tidlig på 1940-tallet, har selskapet blitt et ikonisk symbol for personlig styrke, med kompakte og varige batterier du kan stole på. Og i sentrum av det hele, har Duracell-kaninen stått.

Duracell Bunny

HISTORIEN VÅR

Show / hide

1920s Begynnelsen på vår historie

Historien vår begynner tidlig på 1920-tallet, med en oppfinnsom forsker ved navn Samuel Ruben og en ivrig produsent av tungsten filament-tråd, ved navn Philip Rogers Mallory. Ruben henvender seg til Mallory Company i søken etter en utstyrsdel han trenger for et eksperiment, men Ruben og Mallory øyner en mulighet: Å forene Rubens oppfinnsomhetsgeni med Mallorys produksjonsevner. Samarbeidet deres, som skulle vare frem til Mallorys død i 1975, danner fundamentet til dagens internasjonale Duracell.

Show / hide

1960s Duracell – det første batteriet på månen

Selskapets første alkaliske batterier ble markedsført under merkenavnet Mallory. Denne nye generasjonen av batterier er spesifikt utviklet for, og levert til Kodak, for å forsyne deres strømsultne Instamatic-kamera med innebygget blits. I 1965 ble merkenavnet Duracell introdusert, sammen med økende behov for forbrukerdrevne programmer og produkter. Batterier blir levert direkte til Agfa, Kodak og Polaroid, produsenter av en ny generasjon med bærbare forbrukerenheter som båndopptagere og walkie-talkier. I 1969 blir Duracell en del av Apollo 11-oppdraget, og blir det første batteriet på månen.

Show / hide

1970
Merkets oppstart

I 1971 introduserer Duracell sine ikoniske farger i kobber og svart, som symboliserer ledningsevnen, styrken og overlegenheten til batteriformelen deres. Duracell-batterier ble de første batteriene som det ble reklamert for på TV, og de ble raskt en del av hverdagshusholdningen med det fengende reklameslagordet: «Ingen batterier ser ut som dette. Ingen batterier varer som dette.» I 1973 ble Duracell-kaninen født. Reklamebyrået Dancer, Fitzgerald and Sample i New York, skaper den minneverdige «Drumming Bunny»-TV-reklamen. Helt siden den gangen, har kaninen personifisert Duracells overlegne batterilevetid sammenlignet med vanlige sink-karbon-batterier. Opp gjennom årene vil kaninkarakteren utvikle seg fra et enkelt leketøy til et lekent og høyt verdsatt ikon som gir varme og personlighet til Duracell-merket.

Show / hide

2016 Permanent hjem i Berkshire Hathaway

Berkshire Hataway-selskapet kjøpte Duracell. Duracell vil fortsette å fokusere på bærekraftig vekst, industriledende innovasjon og etablering av langsiktige verdier for sine kunder og forbrukere, for å bli verdens ubestridte produsent av personlig kraft

Biografien til Duracell-kaninen

For å holde tritt med tiden har kaninen utviklet seg siden 1973. Utviklingen hans har imidlertid også løpt parallelt med de jevne forbedringene i Duracell-batteriene og produktenes kvalitet og kraft. I dag er Duracell-kaninen ett av de verdens mest anerkjente merkevareikon.

Duracell

Duracell er verdens ledende batteriprodusent for forbrukere etter markedsandel, og en ledende produsent av høytytende alkaliske batterier, spesialitetceller og oppladbare batterier. Siden lanseringen av merket i 1965, har det vokst til å bli et globalt forbrukerikon, kjent for sin satsing på kvalitet, pålitelighet og innovasjon.

Duracell sysselsetter over 3300 mennesker over hele verden og har globale regionale hovedkvarter i USA, EMEA og Asia. 1. mars 2016, ble selskapet en permanent del av Berkshire Hathaway-gruppen.

Gir kraft til de enhetene som er mest relevante for kundene

I gjennomsnitt blir det solgt 63 Duracell-produkter hvert andre sekund rundt om i verden, og det lanseres flere og flere enheter som krever batterikraft. For forbrukerne er Duracell-kaninen og «Copper Top»-merket synonymt med batterier, og vi tar sikte på å bygge på denne styrken ved å svare til nye områder med stor etterspørsel.

Ambisjonen vår er å være førstevalget når det gjelder å gi kraft til de enhetene som er mest relevante for forbrukerne, og å skape langsiktige verdier og suksess for våre partnere.

Suksess gjennom innovasjon

Duracell har en rik historie med innovasjon gjennom kontinuerlig utvikling av batterier som er mer kompakte, kraftigere, mer effektive og mer langvarige enn konkurrerende merker. Siden 1940-tallet da røttene til det opprinnelige selskapet ble grunnlagt, har Duracell vært ansvarlig for mange bransjenyheter, blant annet de første alkaliske AA- og AAA-batteriene og den første knappecellen til høreapparat. Duracell-batteriene var til og med først til å lande på månen, og har gitt kraft til den første trådløse musen fra Logitech, og dette gjør datamaskinarbeid mye mer praktisk.

Duracells ønske om nyskaping fortsetter i dag med produkter som Duracell Ultra Power, som er våre beste og kraftigste alkaliske batterier for alle enheter. Betydelige investeringer i forskning og utvikling sikrer at Duracell-produktene forblir de mest pålitelige til alt: Fra de nyeste høytytende smarte leketøy og videospillkontroller til kraftig bærbar teknologi som raskt lader smarttelefoner.

Sikrer kvalitet og reduserer miljøpåvirkningen

Duracells kvalitetssikring overstiger kravene til ISO 9000-standarder, og angir høyeste kvalitet på råvarer, streng testing og inspeksjon av ytelse og energiforbruk. Hver eneste Duracell-batteri er kvalitetssikret før det forlater anlegget, for å sikre maksimal ytelse.

Duracell unike «POWERCHECK™» gjør at forbrukerne umiddelbart kan bekrefte strømnivået til et Duracell-batteri, å gi det et nytt liv i en annen enhet med lavere energibehov. Dette gir verdier til kundene våre, og bidrar til å redusere avfall. Duracells overlegne alkaliske batterier har i flere tiår nå vært fri for tungmetaller.

Støtter partnerne våre

Duracell er det ledende batterimerket, anbefalt av verdens største utstyrsprodusenter på grunn av sin overlegne, langvarige ytelse og den høye kvaliteten på produktopplevelsen for forbrukerne.

DREVET AV DURACELL